Irina Työskentelee Helsingin Citycenterin Tokmannilla ja hänen kaimansa Irina työskentelee Helsingin Herttoniemen myymälässä. Nimen lisäksi heitä yhdistää Kuukauden onnistuja –palkinto, joilla heidät molemmat palkittiin Tokmannilla kesällä 2022. Tokmanni palkitsee kuukausittain henkilöstöään pikapalkinnoilla hyvästä työstä ja asenteesta sekä erilaisista asiakaspalveluteoista.

Tässä työssä pärjää ihminen, joka pitää kiireessäkin mielen rauhallisena 

Citycenterin Irina vastaa myymälän kauneuden, terveyden ja hyvinvoinnin osastoista.

Lempituotteeni on Pisara oliivi -käsisaippua. Ja monia muitakin lemppareita löytyy.

Irina aloitti Tokmannilla silloin, kun Citycenterin myymälä avattiin vuonna 2017.

Työtehtävissäni on parasta se, että joka päivä on erilainen, ja välillä on tosi hektistä toimintaa. Tykkään asiakaspalvelusta, neuvon asiakkaita ja autan heitä löytämään ratkaisuja ja vaihtoehtoja erilaisiin pulmiin. Mukavaa on myös saada kiitosta neuvoista, Irina kertoo.

Tässä työssä pärjää ihminen, joka pitää kiireessäkin mielen rauhallisena. Meillä on aivan mahtava työporukka ja parasta siinä on huumori, joka pelastaa paljon.

− Vapaa-aikana lenkkeilen, pyöräilen, kuuntelen musiikkia ja muutenkin nautin elämästä.


Työporukassa on keskinäinen luottamus ja hyvät puitteet työnteolle 

Olen Irina, teknokemian osaston hoitaja Tokmannin Herttoniemen myymälässä, Helsingissä.

Irinan lempituotteita ovat Priima-tuotteet kaiken kaikkiaan, Kotikulta-kodintekstiilit sekä taloustavarat.

Olen työskennellyt Tokmannilla 17 vuotta. Aloitin työni alun perin Tarjoustalossa vuonna 2005.

Irinan tyypilliseen työpäivään mahtuu monenlaisia työtehtäviä, mm. asiakaspalvelua, kuorman purkua, kassalla työskentelyä sekä tuotteiden tilaamista. Myös markkinointisuunnitelman mukaiset tehtävät ovat päivittäisiä. Hyllyihin kiinnitetään esimerkiksi erilaisia julisteita ja tuoteryhmät sijoitetaan hyllyihin myymäläverkoston yhtenäisten ohjeiden mukaan.

Mikä työtehtävissäsi on parasta?

Nautin ihmisten auttamisesta, pidän siitä mitä teen, Irina kertoo.

Meidän myymälässä on hyvä työporukka, jossa on keskinäinen luottamus, kommunikaatio toimii ja jokainen saa tarvittavat puitteet tehdäkseen parhaansa. Saan myös arvostusta työnteolleni.

Asiakaspalvelussa käy joskus hauskojakin sattumuksia.

Kerran, uudenvuodenaattona, kävin seuraavanlaisen vuoropuhelun asiakkaan kanssa, Irina kertoo:

Asiakas: − Onko teillä tina?

Minä: − Hei! Ei kun Tina on vapaalla tänään.

Asiakas: − Ok, mutta minä tarkoitin tinakenkää. 😊 ’

Lue lisää Tokmannin uratarinoita tästä.