Tokmannilla palkitaan kuukausittain henkilöstön ehdotusten perusteella kuukauden asiakaspalveluteko. Tällä sivulla voit tutustua Reettaan, joka työskentelee asiakaspalvelutiimissä Tokmannin konttorilla Mäntsälässä.
Kuka olet ja missä tehtävässä toimit Tokmannilla?
Olen Reetta, Tokmannin pääkonttorilla Mäntsälässä työskentelevä asiakaspalveluassistentti, ja työskennellyt Tokmannilla erilaisissa tehtävissä yhteensä 14 vuotta.
Lempituotteesi Tokmannilla?
Lemmikit-osastolta kissanruoka ja kissan tarvikkeet.
Mikä on parasta työssäsi?
Työ on kivaa, sillä tässäkään työssä yksikään päivä ei ole samanlainen kuin toinen, koska jokainen asiakas on omalla asiallaan ja persoonallaan erilainen. Työssä tulee paljon myös positiivista palautetta ja motivoivaa on pystyä aidosti auttamaan asiakkaita. Tiimissä on superhyvä huumori, työhön liittyviä ongelmia ratkotaan yhdessä toinen toisiaan tukien ja mielipiteitä vaihtaen, ja tiimin kesken puhutaan myös muusta kuin työasioista. Työn tekeminen olisi paljon raskaampaa yksin ja toisinaan pelkkä työkaverin kommentti ”ihan hyvä idea” riittää tukemaan ongelman ratkaisussa.
Millaisia haasteita työhösi liittyy ja miten niistä selvitään?
Aina asiakaspalvelutyö ei ole pelkkää päivänpaistetta, sillä jokaisella kerralla asiakkaan ongelmaa ei pystytä siinä hetkessä ratkaisemaan, ja tällaisissa tilanteissa sekä asiakasta että asiakaspalvelijaa harmittaa. Kyseessä voi olla esimerkiksi tuotteen saatavuuteen liittyvä haaste ja asiakas voi olla pettynyt. Tällaisissa tilanteissa asiakkaille voidaan kirjoittaa esimerkiksi tarjoustakuulappu, ja lisäalennuksen antaminenkin on joissain tilanteissa mahdollinen, mutta harmittaahan se, kun haluttu tuote ei ole saatavilla.
Mikä työporukassanne on parasta?
Työkaverit ovat ihan mahtavia ja osaavia ammattilaisia ja ottaneet minut hyvin vastaan. Alusta asti on tuntunut siltä kuin olisin kotiin tullut. Ensimmäisen viikon jälkeen työkaverilta oli tullut sähköpostilla kehuja hyvästä suoriutumisesta ja siitä miten kiva oli, kun Reetta tuli mukaan tiimiin. Tippahan siinä tuli linssiin. On hauskaa nähdä, miten eri-ikäiset naiset voivat toimia niin hienosti yhdessä ja jakaa samanlaisia näkemyksiä. Ikähaitari asiakaspalvelutiimissä on noin kolmenkymmentä vuotta.
Haluatko jakaa jonkin hauskan sattumuksen työstäsi Tokmannilla?
Yksi esimerkki on ajalta, jolloin olin juuri siirtynyt myymälästä konttorille töihin. Puhelin hälytti pitkään, kun tavoittelin asiakasta ja olin laittamassa puhelua poikki. Ajatuksetkin olivat lähteneet vaeltelemaan, ja kun asiakas sittenkin vastasi, niin sanathan siinä menivät ihan sekaisin ja esittelin itseni vahingossa Tuusulan myymälän myyjänä. Asiakas ja työkaverit nauroivat ja itseäkin nauratti. Asiakkaan kanssa homma saatiin hoidettua ja puhelu päättyi iloisissa merkeissä.
Lue lisää Tokmannin uratarinoita tästä.